söndag 14 oktober 2007

Isaks visdomsord II

Det finns bara en enda isglass kvar.
På botten av paketet skramlar en
ensam liten colapinne. Eftersom det
är en just en colapinne finner jag det
naturligt att det är L.A. som ska få
den sista glassen. Isak Tiger gillar
som bekant ändå inte colasmak...
-Men då vill jag också ha glass!
-Men det fanns bara en och det var
colasmak och den gillar ju inte du.
Isak svarar trumpet, på ett sätt som
bara 4½-åringar kan:
-Jag gillar visst den bruna! Nu gör jag det, mamma!



På något vis är det som om lillebror har förstått
alltihopa. Vänligt sträcker han fram glassen...
................................

-En sån lillebror ville jag skaffa mig en gång!
Isak Tiger är exalterad över hur snäll lillebror är.


Han är givmild, lillebror. Alldeles strax ska han
få hela glassen för sig själv...
.......................

-Det var snor på glassen! Det gillar INTE jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar