fredag 3 april 2009

Morgonwalk+Cortado=sant

Det började förra torsdagen. En kärlekshistoria som
varar våren ut....och säkert ännu längre än så!

Går från pendeln till kontoret, Kungsgatan fram..
....

...in på Café Bagatelle...
...

Tänker säja hej och samtidigt testa nya
caféansvariga Anjas kaffekunskaper.
.......

Hon är helt makalöst proffsig och lär mig
en massa om hur mjölken ska skummas,
hur kaffet ska blandas.
.....
Det tipsas också om den hempressade apelsinjuicen
som intygas att vara en klass för sig. Mums!
...
Jag kommer ut men min första kopp Cortado.
Den är gudomlig! Varje morgon när solen skiner
glider jag förbi , denna vecka är jag uppe i 3.
....
Nu väntar vi bara på mera vårvärme så att kommande
mornar kan avnjutas med utsikt över Domkyrkan och
välparfymerade förbipasserande.
TACK, kära Anja för att du strör pärlor över min morgon!

2 kommentarer:

  1. Hej vad jag har saknat dina inlägg!
    Vad är nu då en Cortado? Kaffe antar jag men på vilket sätt?
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Vad glad jag blev över att få höra det! Under mitt bloggskolkande har i stället jag haft turen att få läsa mycket spännande om Er;) Ni har verkligen fått upp ångan!

    Ja, hur var det nu med cortadon? Som en light latte (eller "lite" som det tydligen numera heter, haha!): lika mycket kaffe men mer än hälften så lite mjölk. Mera kaffe -mindre blask.

    SvaraRadera