onsdag 12 augusti 2009

Andra tanden

I måndags kväll sa Tiger:
-Kan någon dra ut min tand?
Modigt höll han fram käken. Jovisst, tanden satt jättelöst.
Allt inom en bråkdel av någon sekund var den borta och kvar
gapade ett tomt och lite blodigt hål, där den en gång suttit.
Innan satt de te framtänderna som en liten trekantformation.
Båda de permanenta tänderna hade redan kommit upp bakom
den gamla mjölktanden. Bilden nedan är tagen i går morse, men
man kan fortfarande se gropen tydligt.


hhh

Isak Tiger kom hoppandes ut ur köket:
-Kolla! Denna gången fick jag en tia! Då kan jag köpa
en glass för den! Förra gången fick jag bara en femma,
men den här gången fick jag en tia! Bra, va?
jjj
På Tjörn kommer någon som kallas fr Tandfen. När mamman
var liten sa man att tanden värpte en peng under natten.
Hur som helst så verkar båda varianterna fungera galant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar