tisdag 20 oktober 2009

Idolinfluenser

På Pappans begäran kommer här en längre bildkavalkad
från frisörbesöket som ägde rum, sent i eftermiddags.
Tigers hår har inte varit klippt sedan i våras och det var
väl på tiden att göra slag i saken. Frågan var bara hur?

Under den senaste tiden har han sagt, att han skulle
klippa samma som Pappa - dvs kort. Men igår, på hem-
vägen från Värmland sa han:
-Jag tror nog att jag vill behålla min gamla lugg.
Man kan ångra sig om man klipper mycket.
Jag tar nog bara topparna. Jag kan klippa mera
när jag är sju eller åtta år.

När man ska klippa en ny fristyr är det alltid bra att ha
något att visa eller jämföra med. Så var det även i detta
fallet. När vi gick in på Studio K, frågade han plötsligt:
-Vad hette han nu igen? Han i Idol?

Tiri bad Tiger hoppa upp i stolen och vi undrade hur han
ville ha det. Långt eller kort?
-Som Nicklas i Idol, blev svaret.

Det blev kanske inte riktigt som Nicklas. Han har kortare
längder. Men å andra sidan kanske inte Nicklas envisas om
att kunna sätta upp det i en toffs? Han verkar gilla att ha
luggen i ögonen;)



Färdig för Nobelfesten;)
kk

Koncentration...


-Kolla, mamma! Det kommer ELD!


Luggen är fortfarande lång.





Om det är någon som ndrar så har vi INTE färgat håret.
Det ser nästan så ut framme i luggen. Eller ja, Tiri har inte
färgat, men väl fritidsledarna:) Idag har det varit DISCO
på Fritids! Tigers allra första.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar