tisdag 20 oktober 2009

Kreativitet

Inspirerad av kvällens Äntligen Hemma-pyssel med Karin Mannerstål,
utbrister Tiger:
-Jag måste ha poatis och tändstickor!
-Nä, inte nu! Vet du hur mycket klockan är? Det får du göra
imorgon.
-NÄH! NUUU!! Imorgon kommer jag inte komma ihåg den här
idén. Då kommer det att vara en annan.

Vilken förälder kan motstå sitt barn när de säger så? Visst, man hade
ju kunnat svara: "Din nya idé kommer säkert att vara bättre".
Men Mamman är av den åsikten att barns kreativitet måste
uppmuntras, oavsett tid på dygnet. I alla fall när det handlar om så
banala saker som potatis och några tändstickor. Så kidsen fick pyssla
och Mamman smög upp för att blogga.


Några minuter senare:
-Varsågod! Jag tog en gammal majskolv också som du
ändå inte behöver...
-Den behöver jag visst!
-Men det är du och pappa!
(Genast skiner Mamman upp)
-Nämen, åh! Vilka fina! Men....vilken är jag?
-Den lilla, såklart!


Konstnären vid sitt fina alster.
,,,

Lillebror ville "osså" göra. Såklart att han fick. Det måste vara rättvist.
Mamman ville givetvis föreviga även detta fina potatisalster, men det
var lättare sagt än gjort. Lillebror har numera världens kortaste tålamod.
-Det tar lååååååååång tid! Ojkaj iiiinteee!


TAPPER OCH TRÖTT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar