söndag 8 november 2009

Status kl. 01.56.

Status för torsdagskvällen var grön. Kändes mycket bra. Bara pyttelite känning i armen men det kom först framåt natten. Det här kommer att gå som den dans, tänkte jag. Funderade lite på det som jag hade hört om att det tydligen skulle vara ett bra tecken om kroppen visade på influensaliknande symtom efteråt, som ett kvitto på att det funkade. I så fall så skulle ju detta kunna vara ett bevis på att det INTE funkade på mig. Dessutom, jag såg faktiskt inte med egna ögon när sköterskan blandade till den där dosen. Hm....tänk om hon blåste mig, att det bara var en lurspruta för i själva verket var de slut, men för att undvika oro och hysteri gav hon mig vanlig saltlösning. Så måste det ha varit!
jj
Fredagen kom och jag åkte till jobbet. Allt gick som på räls. Jag mådde bra. Sedan kom frossan och herregud vilken frossa! Jag vet inte hur jag tog mig fram, men på något sätt gick det. Lisa och Kajsa skulle sova över och jag skulle hämta tjejerna på fritids och dagis. Det var det första som jag tänkte på. Och sedan handla, hämta mina egna kiddos och ovanpå det ett viktigt ärende. På ren och skär vilja tog jag mig i mål.
jj
Man kan lätt tro, att denna kvällen skulle sluta i kaos - men icke! Kidsen lekte exemplariskt, och underhöll sig själva hela kvällen. De hade fest och jag kunde faktiskt vila ut efter att ha serverat hallonsmoothie och rostade mackor. Det är så kul när tjejerna kommer hit. Det är underbart att de har så stor glädje av varandra. Lisa och Kajsa är för pojkarna stora lekfavoriter.
Fredagsstädning gjorde jag också, light version. Ovanavåningen fick vara. Men som Lisa sa:
-Det är roligare när det är stökigt för då kan man hitta saker bland alla andra saker.
....
En femrätters middag senare är jag som en ny människa. Nu är det kojan som gäller. Sällan har det varit så skönt att gå och lägga sig. Till Lisa och Kajsa vill vi bara säga det att; säg till mamma och pappa att de snart kan åka iväg på fler hotellnätter! Nästa gång ni kommer blir det i nya huset och då får ni träffa nykomlingen också:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar