torsdag 29 april 2010

-Kolla på mig, mamma!

I morse, på väg på parkeringen utanför dagmamman
hoppade Leo Anakin upp på cykeln.
-Kolla på mig, mamma. Kolla nu på mig!
Iväg cyklade han, precis som Lotta på Bråkmakaregatan.
Swisch! I ett huj var han borta. Stödhjulen nuddade inte
marken. Lillebor cyklade helt själv. Det var som om tiden stod still.
Mamman fick nästan en liten tår i ögat. Han börjar bli stor nu,
vår lille pojke. Det var som om ytterligare en bit på navelsträngen
klipptes bort och faktiskt så gjorde det lite ont.
-Åhhhhh! Du kan ju cykla! Wow! Vad duktig du är, min lilla baby!
kkkkkkkkkkkkkkkk
Det var igår som han lärde sig att cykla. Dagmamman lärde
honom. Hon är underbar, vår dagmamma. Heeeelt fantastisk.

2 kommentarer:

  1. Oj vilken duktig liten kille =)

    Happy Valborg!

    SvaraRadera
  2. Jag berättade för Maja att Leo Anakin cyklar utan stödhjul nu, ska inte du också det?
    Sagt och gjort i lördags togs dom bort. Lite vingligt å så. Maja å Henrik var ute å cyklade på kvällen och ropade på mig, KOLLA:) MAMMA JAG KAN! Mina tårar trillade ner på kinderna! Oj, så stolt jag blev! Kram

    SvaraRadera