fredag 14 maj 2010

God morgon


Det har ekat tomt på bloggen - igen! Man kan säga att det
är lika dött i skallen på bloggen som det är i Mammans huvud.
Helt däckad av pollen kan man knappt gå utanför dörren.
Sova sittandes är igen höjdare heller för den delen, men vad
ska man göra när man knappt kan andas då man ligger ner?
Rinniga ögon, ständig rehosta , täppt näsa ger känslan av att
man går omkring med en fish bowl på huvudet. Skönt.´
llll
Som tur är är ingen av kidsen allergiska. Inte Kitty Lo heller,
men det brukar nog inte katter vara;) Utanför köksfönstret
står nu det japanska körsbärsträdet i full blom. Jag betraktar
det säkrast från insidan Pollenfritt och supertråkigt.
Kitty Lo verkar ha betydligt roligare.
Tittar man riktigt noga i rabatten så kan man också få
syn på denna praktmurkla! Att hitta murklor är verkligen
en härlig känsla. Som barn fick jag följa med till kalhyggen och
leta. När jag fick syn på murklan kittlade det till i hela kroppen
av total lycka. Jag vet inte vad det är med murklor som gör dem
så spännade. Än idag är jag lika hänförd. Kanske är det vetskapen
om att den är så giftig? Under flera år har jag inte vågat äta
murklor, men smakmässigt tillhör murklan enligt mig, en av
de godaste matsvamparna. Äter ni dem?
jjjjjjj



TOPPMURKLA

1 kommentar:

  1. Usch vad jobbigt med pollenallergin! Jag och O har också det, men S verkar klara sig...

    Fina bilder! Vårat körsbärsträd brukar också blomma den här tiden men det har inte gjort det än i år. Har väl varit för lite sol ; )

    Ha en bra dag! Kram

    SvaraRadera